Przeskocz do treści

PKS Gdynia

Podróżuj bezpiecznie

Ostatnie wpisy

  • Czekoladki reklamowe a koszty uzyskania przychodu firmy
  • Gadżety firmowe zdobione sitodrukiem
  • Skanery kodów kreskowych- jaki mamy wybór?
  • Krówki z nadrukiem- smaczny gadżet reklamowy
  • Strona internetowa – treść

Najnowsze komentarze

    Archiwa

    • luty 2020
    • czerwiec 2019
    • grudzień 2018
    • listopad 2017
    • październik 2017
    • maj 2017
    • lipiec 2016
    • czerwiec 2016
    • maj 2016
    • styczeń 2016
    • lipiec 2015

    Kategorie

    • Drukarki fiskalne
    • Gadżety reklamowe
    • Internet
    • Kasy fiskalne
    • Odzież
    • Okazje
    • Reklama
    • Skanery kodów kreskowych

    Czekoladki reklamowe a koszty uzyskania przychodu firmy

    Czekoladki reklamowe
    Czekoladki reklamowe

    Czekoladki to od wielu lat niezmiennie jeden z najpopularniejszych elementów strategii marketingowej. Na ich zakup decydują się zarówno niewielkie, kilkuosobowe firmy, jak i międzynarodowe przedsiębiorstwa. Są to produkty tak skuteczne, jak i niedrogie. Sprawia to, że bardzo często zaopatrują się w nie nawet te przedsiębiorstwa, których budżet jest mocno ograniczony. Reklamowe słodkości wręczać można kontrahentom w trakcie targów lub konferencji czy z okazji takich jak Boże Narodzenie, Wielkanoc lub urodziny przedsiębiorstwa. Czy wydatki związane z ich zakupem można wliczyć w koszty uzyskania przychodu?Uzyskanie produktów, jakimi są czekoladki reklamowe za koszt jedynie wówczas, gdy z prawidłowo udokumentowanych zdarzeń wynika jasno, iż jest do wydatek celowy i w pełni racjonalnie uzasadniony. Co za tym idzie – to podatnik zobowiązany jest wykazać zarówno fakt poniesienia określonego kosztu, jak i jego celowość oraz racjonalność. Podczas ustalania kosztów uzyskania przychodów, za koszt nie można uznać wydatków, których charakter budzi jakiekolwiek wątpliwości.

    Pisząc o produktach, jakimi są czekoladki reklamowe, nie sposób nie wspomnieć o art.23 ust. 1 punkt 23 ustawy o PIT. Znaleźć można tam zapis, zgodnie z którym nie uważa się za koszty uzyskania przychodów kosztów reprezentacji, a w zwłaszcza wydatków poniesionych na usługi gastronomiczne i zakup żywności oraz napojów. Pojęcie, jakim jest reprezentacja nie zostało zdefiniowane w ustawie o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz w przepisów innych ustaw. Ministerstwo Finansów zaleca, by stosować tu wykładnię językową bazującą na słownikowych określeniach.

    Chcąc wliczyć czekoladki reklamowe w koszty wykazać należy się ostrożnością. W przeciwnym wypadku organy mogłyby zakwestionować tego typu wydatek i uznać go jako reprezentację. Jeżeli podczas spotkania z kontrahentem poczęstujemy go kawą i czekoladkami, wydatki z tym związane mogą zostać jednoznacznie zaliczone do kosztów podatkowych. Nie świadczy to bowiem o wystawności przedsiębiorcy, a ich wpływ na pozytywny wizerunek jest znikomy.

    Opublikowano 9 lutego 20207 października 2020Autor WydarzeniaKategorie Gadżety reklamoweTagi czekoladki dla firm, czekoladki reklamowe, czekoladki z logo

    Nawigacja wpisu

    Poprzednie Poprzedni wpis: Gadżety firmowe zdobione sitodrukiem